Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 7 de març del 2012

DAVANT LA SITUACIÓ CRÍTICA DE L'AJUNTAMENT DE PEGO, TU QUE FARIES?


L'ajuntament del nostre poble esta passant per greus problemes econòmics. Estem funcionant amb els mateixos pressupostos que al 2010 però els ingressos han disminït en 2 milions d'euros. Les posssibilitat que té l'ajuntament de tindre més ingressos son escases ja que des d'instàncies superior no es finança degudament a l'adminsitració local. Eixe és un problema històric.


Des del Bloc hem demanat en reiterades ocasions que es pose solució a la situació que d'altra manera es farà insostenible. Davant els dubtes de l'equip de govern ens han demanat que opinem sobre què s'ha de fer per a retallar gastos, i nosaltres volem saber la vostra opinió, volem fomentar la participació ciutadana, que siguen els pegolines i les pegolines els que participen i diguen quin son els serveis que volen, quin és l'ajuntament que volen i per on troben que s'ha d'estalviar.


Vos fem dos propostes. D'una banda que ens digueu quins serveis son per a vosaltres imprescindibles dels que vos plantegem mitjançant esta enquesta i d'altra hem creat un grup on podeu deixar les vostres opinions obertes sobre el tema per a poder debatre-les i dur les conclussions a l'ajuntament.


Quin ajuntament volem i com el podem mantindre?


Des del Bloc de Pego Coalició Compromís, defensem els serveis públics i volem que l'estalvi necessari no empitjore la qualitat de vida de la ciudadania. Vos convidem a totes i a tots a opinar.

Quins serveis creus que son imprescindibles, els que més falta fan a l'ajuntament de Pego? Marca tots els serveis que trobes necessaris.

Residència

Piscina coberta

Ràdio Pego

Escoleta Infantil

Serveis Socials

Subvencions a associacions culturals

Subvencions a associacions esportives

Altres instal·lacions esportives

Subvencions a l'esport base

Subvencions a clubs esportius

Subvencions a associacions de caràcter festiu

Orientació a l'ocupació i el teixit empresarial i de comerç
De quines altres àrees trobes que es podria estalviar?

L'enquesta de moment, sols està disponible al perfil del facebook del Bloc Compromís de Pego.
ENTRA i PARTICIPA.

12 comentaris:

  1. Bon dia. A totes les empreses privades, s'han retallat en empleats, horaris i en sous. La meua es una de tantes, i puc donar gràcies que encara no estic a l'atur, pero el meu sou ara es del 60% del que tenia fa cinc anys ¿Perqué a l'Ajuntament de Pego hi ha més treballadors ara, en general, i en concret a Urbanisme, que fa cinc anys, quan hi havia molts més expedients de llicències i més feina? ¿Necessitem tres delineants? ¿Neccessitem tècnics en medi ambient? ¿Necessitem un tècnic de cada especialització, arquitecte, aparellador, topógraf...? I cada vegada una notificació tarde més i més en arribar. Ho dic per experiència. Hi ha que racionalitzar les funcions dels treballadors, com a totes les empreses, i si el delineant o l'Inspector no té feina, que es pose a fer fotocòpies o a repartir notificacions, com a totes les empreses, i no contractar una persona per a cada lloc de treball.
    Salutacions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hauries d'informar-te i pensar un poc abans d'exposar les teves opinions, primer dir-te que a urbanisme està la mateixa gent ara que fa cinc anys, que la majoria dels tecnics d'urbanisme no tenen relació directa amb els expedients de llicencies, que la feina de l'ofician tècnica es molt més extensa que gestionar llicencies d'obres, que cada tècnic te una funció concreta i especialitzada (per a que ho entenges: un obrer no es un panader veritat?), que una notificació tarde en arribar no significa que el procediment administratiu que la lliura no s'hatja fet en temps i forma. Desde que ha començat la crisi en 2007 l'oficina tècnica de l'Ajuntament de Pego ha redactat tos els projectes dels pla E de l'exercici 2008/09, tots els pla E de l'exercici 2009/10, els PLA CONFIANÇA de la Generalitat de 2010 i en l'actualitat i desde 2011 està gestionant junt amb la Gerència Territorial la nova revisió Cadastral, per a que tots els Pegolins tinguen un IBI just i acord amb la realitat. Ara si... QUE TIREN AL TERCER DELINEANT!!! SI EL TROBEN!!!

      Elimina
    2. Gràcies per la teua aclaració, de veritat pense que les meues paraules no han estat acertades, peró es el que pense. Quan no hi ha diners, ni feina, un obrer es fa el pa i un panader es canvia dos taulells. No estic parlant que un jardiner faça de tresorer, ni que el obrer faça de aparellador. Estic parlant que si ara hi ha menys feina, per a tot el mon, es imposible que a l'Ajuntament estiguen matant-se a bacs, no només a Urbanisme, a altres dependències també hi haurá menys treball. Puntualment, un funcionari podria ajudar a altre en una altra cosa. Està fent-se a totes les empreses. El procediment administratiu que em parles, acaba en la notificació a l'interessat, si aquesta es practica fora del plaç establert, tot el procediment es invàlid, per tant, hi ha que atendre a aquest punt. En quant a lo del tercer delineant, hi hagué una convocatòria publicada al BOP el 9/9/2008, amb les bases per la selecció de un delineant. A l'ajuntament hi ha ja un delineant i un inspector d'obres que també es delineant. Sería el tercer.

      Elimina
  2. Provisionalment es devien de prendre les seguents mesures:
    1.- Suprimir els sous dels regidors.
    2.- Suprimir els llocs de treball del personal de confiança.
    3.- Suprimir totes les despeses per productivitat.
    4.- Tractar de fer cumplir la sentencia que condemnava als antics regidors a retornar els sour mal percebuts.
    5.- Tractar de denunciar la concesió del servei de recollida de brossa que está super inflat.
    6.- Reduir als estrictament necessaris el serveis públics com poden ésser: La residencia, els serveis socials, subvencions a esport base, radio Pego, subvencions a entitas culturals, després de tot açò calcular i tornar a vore la situació com queda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ademés del que s'ha dit anteriorment es podría intentar mancomunar el servei de vigilancia policial a altres ajuntament que no en tenen i que contribuiren a les despeses del servei.

      Elimina
  3. Molt bones idees, jo també pense que es podria reduir la despesa electrica. A determinats carrers hi ha llum a les dos bandes. A la rotonda de la trilladora hi ha fins a tres focos... Hi ha empreses especialitzades q ajuden, tambe es pot implantar un calendaria solar i fins i tot llunar...Crec q l'estalvi podria ser del 25%.
    Pense tambe q l'oficina d'urbanisme esta massa inflada es mes q fa 5 anys i tarda el mateix a respondre...

    ResponElimina
  4. Una altra cosa ha considerar si es creu convenient es la de rebaixar la categoría de la Secretaría municipal que actualment es de primera d'una manera artificial y passar-la a segona que li correspon legalment, amb el que es refundirien les plaçes de secretaría i intervenció en una sola i comportaría un mínim d'estalví en despeses de personal d'uns 30.000 euros annuals.

    ResponElimina
  5. En esl temps que corren son inprescindibles els serveis públics bàsics i crec que a Pego tenim la Guardería, la Residencia i Serveis Socials, això es intocable, a partir d'ahi esl presupostos municipals deurien anar encaminada a reduir despeses "innecessaries" en altres serveis sense suprimir-ne cap, perquè tots els ciutadans paquem els nostres tributs i cadascú te unes necessitats.
    Per altra banda s'hauria de racionalitzar funcions dels funcionaris locals, però no abans de llevar els càrrecs de confiança (hi han 3 per a dos partits, amb un sou superiór que el del 80% dels treballadors de l'Ajuntament) pense que els politics en qui deuen tindre la confinaça es amb els funcionaris que traballen per al poble i pera aixó s'han tret una plaça i fiscalitzar el treball dels "parents dels politics", perquè es molt fàcil fer una feina i pagar-la amb els diners dels altres.

    ResponElimina
  6. Supose que tots els ajuntaments del voltant estarán en una situació económica pareguda, per tant per que no tantejar la possibilitat d'una agrupació de municipis amb els que ja tenim serveis mancomunats, ja se que ensopegariem amb la por dels menuts en perdre soberania e independencia, peró hi hauria que fer-los comprendre que ells també poden ser alcaldes i regidors de eixa agrupació i tendrien mes serveis amb un gran estalvi de despeses.

    ResponElimina
  7. em permeteu tornar-vos la pregunta...què farieu vosaltres (Coalició Compromís) si foreu al govern local?
    Potser peque de desinformat, ho senc, però també m'agradaria saber les vostres propostes, segur vàlides i que hi hauria de tenir en compte.

    Gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Et conteste com a regidora de Bloc Compromís, però fent-te una
      puntualització: el nostre partit és assembleari i les coses que es
      decideixen i més si son d'aquesta importància, es fan de forma
      assembleària i a més a més fomentant la participació ciutadana, per
      tant la meua opinió és la del Bloc Compromís fins a cert punt. Si
      estiguérem governant estaria modulada per aquestos aspectes. De forma
      individual et diré que per a mi la situació del poble ara i en un
      futur pròxim fa necessària la revisió de totes les partides del
      pressupost, totes, cal revisar totes les despeses i tindre clar quins
      son els serveis que encara que legalment no els ha de cobrir un
      ajuntament com el nostre per número d'habitants, volem lluitar per
      mantindre. Per a mi eixos serveis son la residència, serveis socials,
      escoleta infantil i CREAMA. Son pilars del nostre benestar amb serveis
      que no ens donen la resta d'administracions públiques, encara que el
      defensar-los no implica que no puguem estalviar d'ells en la mesura
      que es puga. L'esport de base és molt important també. El de base,
      xiquets i xiquetes que tinguen l'oportunitat de fer esport en un equip
      al seu poble. A partir d'eixe punt tot està damunt la taula. Cal
      racionalitzar l'ajuntament i adequar-lo a les necessitats actuals i
      als ingressos actuals. Les subvencions a organitzacions de qualsevol
      tipus, el manteniment d'infraestructures que no rendeixen i no donen
      un servei bàsic, mesures d'estalvi energètic, hídric, de combustibles,
      despeses de protocol, desplaçaments, serveis que es contracten fora de
      l'ajuntament tenint potser persona propi per fer-los... tots eixos
      punts han d'estar damunt la taula. I també caldria contar amb
      informació de quanta gent és necessària a l'ajuntament per fer la
      faena que cal en estos moments i re-ubicar a gent en altres llocs més
      necessaris i prescindir d'alguns durant el temps que no siguen
      precisos els seus serveis o de forma definitiva si és el cas. Des del
      meu punt de vista, per a prescindir d'una persona a l'ajuntament,
      caldria haver re-ubicat als excedents en tots els llocs necessaris i
      també que assumiren les tasques del personal eventual.

      Elimina
  8. Moltes gràcies per la resposta, veig que hi pot haver solucions si es busquen i es treballa. Només em queda saber si estes solucions que es plantejen poden arribar a bon port, és a dir, si s'ha parlat d'elles amb l'equip de govern i si és així, per què no es porten a terme. Entenc que en estos temps que vivim tots em de deixar de banda les nostres diferències (sempre que es puga) i treballar junts per a traure endavant al poble.

    Gràcies de nou. Veig que hi ha gent seria que treballa per a millorar el nostre poble. Endavant i sort.

    ResponElimina